Un évêque s'est levé!  Index du Forum

Un évêque s'est levé!
Forum

 FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 



 SOUTIEN A NOS EVÊQUES, PRÊTRES, RELIGIEUX, RELIGIEUSES REFRACTAIRES 


           
Niegodna godność. Komentarz Eleison nr CCLXXXXVI (296). 16 marca 2013

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Un évêque s'est levé! Index du Forum -> ARCHIVES -> Archives étrangères
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
PelagiusAsturiensis
POLSKIE TEKSTY

Hors ligne

Inscrit le: 11 Déc 2012
Messages: 136

MessagePosté le: Sam 16 Mar 2013, 14:15    Sujet du message: Niegodna godność. Komentarz Eleison nr CCLXXXXVI (296). 16 marca 2013 Répondre en citant

 
Niegodna godność
J.E. bp Ryszard Williamson
Komentarz Eleison nr CCLXXXXVI (296)
16 marca 2013
 

 
Pewna czytelniczka argumentowała w obronie nauczania Soboru Watykańskiego II o wolności religijnej. Nawet jeśli temat często był poruszany w „Komentarzach Eleison”, jej argumenty z pewnością są warte przeanalizowania, ponieważ istotne jest dla katolików dzisiaj zrozumienie fałszywości tego nauczania. Czego Sobór uczył w paragrafie #2 swej Deklaracji o wolności religijnej (Dignitatis humanae) to to, że wszyscy ludzie mają być wolni od wszelkiego przymusu ze strony innych ludzi czy grup ludzi, gdy chodzi o działanie prywatnie czy publicznie w zgodzie z ich wierzeniami. Ponadto, każde ludzkie Państwo musi uczynić z tego prawa naturalnego prawo konstytucyjne albo cywilne.

Przeciwnie, aż do Vaticanum II Kościół katolicki spójnie nauczał, że każde Państwo, jako że jest wcieleniem Bożej cywilnej władzy nad Bożymi ludzkimi stworzeniami, jako takie zobowiązane jest korzystać z tej władzy, by chronić i uprzywilejowywać jeden Kościół Boży, Kościół katolicki Boga Wcielonego, Pana Naszego Jezusa Chrystusa. Rzecz jasna, Państwa niekatolickie będą potępione raczej za ich brak wiary, niż za to, że nie obdarzają tej wiary cywilną ochroną. Podobnie, Państwa katolickie mogą się wstrzymać od zakazywania publicznego praktykowania fałszywych religii, gdzie taki zakaz dokona większej szkody, niż pożytku, dla zbawienia dusz obywateli. Ale zasada pozostaje niezmieniona: Boże Państwa muszą chronić Bożą prawdziwą religię.


W rzeczywistości nauczanie soborowe zakłada, że albo Państwa nie pochodzą od Boga, albo że nie ma jednej prawdziwej religii Boga. W obu przypadkach domyślnie uwalnia Państwo od Boga, i w ten sposób kładzie wolność człowieka ponad prawa Boże, albo, po prostu, człowieka ponad Boga. Z tego powodu arcybiskup Lefebvre powiedział, że soborowe nauczanie jest bluźnierstwem. I bez sensu jest mówienie, że inne paragrafy DH zawierają dobre katolickie nauczanie. Jedna pęknięcie spowodowane przez górę lodową wystarczyło, by zatopić Titanica. Sam DH #2 wystarcza, by zatopić katolickie nauczanie. Ale spójrzmy na argumenty w obronie nauczania Soboru.


1. DH jest częścią Zwyczajnego Magisterium Kościoła, które musi być traktowane poważnie.
DH
pochodzi od Magistrów Kościoła, czy Mistrzów, tak, ale nie od nieomylnego Magisterium Zwyczajnego, ponieważ DH jest sprzeczne z tradycyjnym nauczaniem Kościoła, jak pokazano wyżej.
2. DH po prostu jasno wyraża prawa człowieka, które są nadane przez prawo naturalne.
Prawo naturalne stawia prawa człowieka poniżej, a nie ponad, prawami Boga.
3. DH nie neguje katolickiego modelu stosunków Kościół-Państwo.
Z największą pewnością neguje! Paragraf #2 zwalnia Państwo z jego niezbywalnego obowiązku wobec jednego prawdziwego Kościoła.
4. DH napisane jest w kontekście nowoczesnego świata, gdzie wszyscy wierzą w prawa człowieka.
Od kiedy Kościoł musi być dostosowany do świata, a nie świat do Kościoła?
5. DH nie naucza, że człowiek ma prawo do błędu.
Jeśli Państwo Boga musi nadać cywilne prawo publicznego praktykowania fałszywych religii, wówczas Bóg jest zmuszany do nadania prawa błędowi.
6. DH jest wezwaniem do nowoczesnych rządów, by dały pół bochenka, co jest lepsze niż brak chleba.
Prawdziwa nauka katolicka jest tak logiczna i tak spójna, że oddanie jakiejkolwiek jej cząstki jest oddanie jej w całości. A jaka owca uratowała się oddając się wilkowi?
7. Katolicy nie mogą wycofywać się z nowoczesnego świata do doktrynalnego getta.
Katolicy muszą robić cokolwiek muszą robić, iść gdziekolwiek muszą iść, aby nie oddać praw Boga albo poddać kompromisowi Jego czci. Jeśli to oznacza męczeństwo, niech tak będzie!


Kyrie eleison.


Tłumaczył z języka angielskiego Pelagius Asturiensis. Na temat fałszywej nauki o wolności religijnej z pożytkiem można się odnieść do rozdziału XXVIII. książki J. Eks. abp Lefebvre’a Oni Jego zdetronizowali oraz do książki Michała Daviesa, Sobór Watykański II a wolność religijna a także do artykułów z pisma Zawsze wierni: nr 159 (8/2012): Michał Davies, Arcybiskup Lefebvre a wolność religijna, oraz nr 160 (9/2012): tenże, Arcybiskup Lefebvre a wolność religijna.


http://pelagiusasturiensis.wordpress.com/2013/03/16/niegodna-godnosc-komentarz-eleison-nr-cclxxxxvi-296/
 


Revenir en haut
Visiter le site web du posteur
Publicité






MessagePosté le: Sam 16 Mar 2013, 14:15    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Un évêque s'est levé! Index du Forum -> ARCHIVES -> Archives étrangères Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com